Arbeidskorting al in 2021 omhoog
De arbeidskorting die voor 2022 gepland stond, is vervroegd naar 2021. Met deze heffingskorting betalen werkenden minder belasting. […]
De arbeidskorting die voor 2022 gepland stond, is vervroegd naar 2021. Met deze heffingskorting betalen werkenden minder belasting. […]
Bent u ondernemer en ondervindt u omzetverlies vanwege de coronamaatregelen? Dan kunt u mogelijk gebruikmaken van de subsidieregeling Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) . De aanmeldperiode voor deze subsidie voor het eerste kwartaal van 2021 is nu geopend op de website van het RVO en loopt tot 30 april aanstaande. Heeft u er recht op? Vraag dan nu aan! […]
Bent u ook al bezig met het verzamelen van gegevens voor uw aangifte inkomstenbelasting over 2020? Adivision heeft een handige checklist opgesteld t.b.v. uw aangifte inkomstenbelasting. Hiermee weet u zeker dat u geen documenten of andere belangrijke gegevens vergeet te verzamelen en kunnen wij goed voorbereid aan de slag met uw aangifte over 2020. Download hier de checklist IB 2020 (pdf) Over ons Adivision Administraties is uw administratiekantoor in het Groene Hart van Nederland. Gevestigd in Nieuwkoop.
Het kabinet komt met een nieuwe, tijdelijke, investeringskorting om bedrijven te ondersteunen. Ze willen bedrijven stimuleren om te blijven investeren in bedrijfsmiddelen. De nieuwe investeringskorting wordt de Baangerelateerde Investeringskorting (BIK) genoemd en gaat per direct in. […]
We willen met dit bericht graag de aandacht vestigen op het feit dat nog te veel mensen de financiën van het huishouden uit handen geven aan hun partner. Vaak is het zo bij samenwonende of getrouwde stellen en gezinnen dat één van de twee de bankzaken en de administratie op zich neemt. Het is echter belangrijk dat u zelf ook weet hoe uw eigen én de gezamenlijke financiële situatie er uitziet. Ook bij plotselinge ongevallen, onverhoopt uit elkaar gaan en overlijden is het fijn [...]
Als u zakelijk in een nieuwe elektrische auto rijdt bent u in 2021 duurder uit dan in dit jaar. Tenminste, als u er ook privé in rijdt. De bijtelling voor privégebruik stijgt namelijk van 8% naar 12%. […]
Als ondernemer moet u uw administratie voor een bepaalde tijd bewaren. Dit is een vereiste van de Belastingdienst. Hoe lang moet u diverse typen documenten bewaren? We zetten het hieronder uiteen. […]
Bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting? Dan kunt u in aanmerking komen voor bepaalde soorten ondernemersaftrek. U kunt ondernemersaftrek krijgen als u ondernemer bent en winst uit onderneming hebt. Voor bepaalde aftrekposten (zoals de zelfstandigenaftrek, de meewerkaftrek en de oudedagsreserve) moet u voldoen aan het urencriterium van de belastingdienst. Dat houdt in dat u ten minste 1225 uren per kalenderjaar besteedt aan werkzaamheden voor uw onderneming. […]
KIA staat voor ‘kleinschaligheidsinvesteringsaftrek’. Dit is een regeling die u kunt gebruiken als u een bepaald bedrag per jaar investeert in bedrijfsmiddelen. Elk jaar presenteert de belastingdienst tabellen met daarin de te investeren bedragen en de bijhorende KIA. […]
Nee, dit is wettelijk niet verplicht, ook niet voor de Belastingdienst. Echter, veel banken stellen als voorwaarde dat een privérekening niet als zakelijke rekening gebruikt mag worden. Een zakelijke rekening heeft voordelen: U kunt uw administratie zowel zakelijk als privé goed gescheiden houden (ook voor de Belastingdienst). U heeft de mogelijkheid tot bankkoppeling met boekhoudsoftware. Bovendien staat het professioneel richting uw klanten als de rekening op de bedrijfsnaam staat. […]